Digitális oktatás két szemszögből

Ismerje meg online oktatásainkat közelebbről!  Bemutatjuk mind a tanár, mind a diák szemszögéből CEFA képzésünket, ahol megtörtént a sikeres átállás az online képzésre.

OKTATÓI OLDALRÓL

„A koronavírus rendkívüli hirtelenséggel kényszerítette ki az online formák alkalmazását az oktatás minden területén. Nekem a Bankárképző CEFA képzésének Makroökonómia modulját kellett először online módon tartanom.

Az oktatásról azt vallom, hogy több, mint a tananyag egyszerű elmondása. Sokkal inkább a hallgatókkal való közös gondolkodás alkotó folyamata. Tartottam tőle, hogy erre most korlátozott lehetőségem lesz. Ugyanakkor a félelmem alaptalan volt. A közel húsz fős csoporttal kamerán és mikrofonon keresztül tartottuk a kapcsolatot. A monitoromat megosztottam minden hallgatóval. Technikai fennakadások nélkül, folyamatos interakcióval tekintettük át a makroökonómia elméleti kérdéseit. Az elméleti tudást felhasználva közösen vizsgáltuk a koronavírus gazdasági hatásait, és értékeltük a már meghozott stabilizációs intézkedéseket. Ráadásul az oktatás felvételre került, így utólag is bármikor visszanézhető.

Mindenekelőtt köszönöm a résztvevőknek, hogy rugalmasak voltak! Köszönöm, hogy vállalták az újszerűt és az azzal járó alkalmazkodást. Bízom benne, hogy ők is élvezték a közös alkotást!”

Németh Krisztián, CEFA képzés Makroökonómia modul felelőse

 

HALLGATÓI OLDALRÓL

„Az egyetem befejezése után nem volt bennem teljes mértékben a „Jaj de jó lesz ki kerülni az iskola padból” érzés, hanem a munkán kívül mi lehet még az a képzés, ami még plusz tudást ad a közgazdász végzettségemhez. Így kerültem a Nemzetközi Bankárképzőbe, ahol megismerkedtem az EFFAS (Befektetés-elemzői) programmal. Úgy éreztem megtaláltam a következő kihívást a számomra és belevágtam 2020 év elején az EFFAS programba. Az első modul sikeres teljesítése után azonban a koronavírus helyzetére utalva kétség támadt az előadások megtartásával kapcsolatban. Kicsit haza is beszéljek, a Bankárképző oktatói, munkatársai gőzerővel a digitális oktatás folyamatán kezdtek el gondolkodni. A második modul – Monetáris makrogazdaságtan – már online keretek között zajlott. Mivel az elmúlt több, mint 10 évben sem a gimnázium, sem az egyetemi éveim alatt ehhez hasonlóval nem találkoztam nagy érdeklődéssel vártam, hogyan fog ez felépülni, megvalósulni.

Most már mondhatom, hogy a Bankárképző oktatói, munkatársai nagyon jól menedzselték le a szituációt. Egy webes felületen történik az óra, amelynek linkjét az oktató vagy a referens elküldi a hallgatóknak, akik erre kattintva tudnak belépni az online oktatásra. Mindössze a saját nevünket kell megadnunk, ezzel pedig még a jelenléti ív is alá van írva. Maga a felület egy chat szoba, webkamerán keresztül az oktató megosztja képernyőjét (diasorokat), ami mentén haladunk. Az előadásra figyelve csak az oktató mikrofonja van bekapcsolva, a hallgatóké nem. Egy fontos kérdés felmerülhet: Mi a helyzet az interakcióval? – Igen, ez nálam is kettős érzetet váltott ki. Azonban a digitális forma nagy előnye, hogy nem csak az oktató, hanem a hallgatók is be tudnak csatlakozni a beszélgetésbe. Ha valakiben felmerül valami kérdés, vagy meg nem értés, két opcióból választhat. Egyrészről vagy üzenetet ír, amit mindenki lát vagy bekapcsolja mikrofonját és hozzászól, kérdez az oktatótól, amit persze mindenki hall. A most hétvégén lezajlott EFFAS második modulját Németh Krisztián tartotta, aki nagyon szépen levezényelte a digitális előadást. Ha arról volt szól, megnyitott egy üres, fehér oldalt és arra írt fel képleteket, oldott meg feladatot, mintha táblára írna és közben magyarázta az anyagot. Magára az oktatás digitális formájára utalva, semmi olyan tényezőt nem hiányoltam – leszámítva nyilván a személyes kontaktot, de ettől most a rendkívüli helyzet miatt eltekintünk –, ami befolyásolta volna a tárgy megfelelő elsajátítását, megértését.

Összességében, hallgatói szempontból számomra a digitális oktatás egy nagyon pozitív élmény, hogy a saját otthonban – még ha fizikailag nem is – teremtődik egy közösségi légkör, miközben ismereteimet tágítom. Egyszóval „a digitális oktatás, a jövő interaktív iskolája”.

Klis Krisztián, CEFA Képzés hallgatója

 


Ajánlott bejegyzések

Előzze meg a banális hibákat

MNB-hez küldendő riport automata kitöltését programozta le Pollák Zoltán nagyjából annyi idő alatt, mint ameddig korábban a riport alkalmanként elkészült! A későbbiekben a riportot a banki ... További részletek