Banki IT projektmenedzser képzés - CPE kreditpontos képzés
Program
A képzésen való részvétel esetén az ISACA álatal elismert CPE pont szerezhető!
A képzéssel szerezhető CPE pontok száma: 3,5 pont
Ezen a képzésen is biztosítjuk a választást a helyszínen vagy az élő online módon történő részvétel között.
Amennyiben a járványhelyzet indokolja, a képzés csak online módon kerül megtartásra.
A TANFOLYAM CÉLJA
- alapvető projekt-irányítási ismereteket adjon banki IT projektek megvalósításához;
- a hallgatók használható gyakorlati tudást szerezzenek a projekt terjedelmének meghatározásához, a projekt működőképes megtervezéséhez, minőségi, határidő- és költségterv szerinti lebonyolításának menedzseléséhez.
A képzés végigköveti egy hagyományos projekt életciklusát, a projekt irányításának szervezeti kereteit, eszközeit, a projekt kockázatainak kezelését és a projekt bevezetéséhez szükséges változáskezelési és kommunikációs feladatokat. A képzés a projekt menedzsmentelméleti megalapozásán túl esettanulmányokon keresztül, tapasztalt gyakorló szakemberek bevonásával ad a hallgatók kezébe a mindennapi munka során alkalmazható gyakorlati ismereteket.
Kinek ajánljuk?
A képzést olyan szakembereknek ajánljuk, akik:
- projektirodán, informatikai vagy bankszakmai (back-office, üzleti területek, termékfejlesztés, kockázatkezelés) területen dolgozóknak
- IT rendszer-bevezetési projektfeladatok megoldásában szeretnének versenyképes tudást és gyakorlatot szerezni,
- ilyen területen szeretnének dolgozni a jövőben.
Ajánljuk továbbá azon hitelintézeti munkatársaknak is, akik munkájuk során IT projektekkel kerülnek kapcsolatba, és a projektek sikeressége érdekében tudásukat alapvető projektirányítási ismeretekkel kívánják megerősíteni.
Technikai leírás:
Felhívjuk figyelmüket, hogy az online képzések esetén a hallgatónak kell azokat a technikai eszközöket/feltételeket biztosítania, amelyekkel a képzésben részt tud venni, a Bankárképző a jelentkező részére az online tanfolyamok, elearning képzések, illetve a tantermi képzések elearning elemei megtekintéséhez számítógépes eszközöket nem biztosít. A Bankárképző nem vállal felelősséget azért, hogy az általa közzétett technikai feltételeket a jelentkező nem tudja teljesíteni, vagy/és annak a jelentkező eszközei nem felelnek meg. A képzésen a Bankárképző által használt Webex alkalmazáson (a Cisco szolgáltatása) keresztül tud részt venni A programot internetböngészőn vagy telepítve is tudja használni - a Google Chrome böngésző használata ajánlott az oktatáson való részvételhez. A rendszer optimális használatához célszerű olyan számítógépet vagy notebookot használni, amely saját, vagy külső web kamerával felszerelt, illetve amelyhez mikrofon vagy headset kapcsolódik. A kamera lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy egymást láthassák, a mikrofon vagy headset pedig a szóbeli kommunikációhoz szükséges. A hallgatók okostelefont, tabletet is használhatnak a meetingen való részvételhez, de azok kijelzőjének mérete miatt nem igazán hatékony eszközök. Stabil internet összeköttetés szükséges, hogy a képzés élő közvetítését folyamatosan nyomon tudja követni. A képzés megkezdése előtt a Webex programhoz való csatlakozás feltételeiről részletes tájékoztató anyagot küldünk.
Tematika
ELSŐ NAP (2021. október 06.)
- Bankszakmai alapképzés
Az első nap délelőttje során a bankszakmai alapképzés modul a banki működés jellemzőivel, termékeivel, szabályozásával, a főbb folyamatokkal és a banki szervezet felépítésével ismerteti meg a hallgatókat. Akik már rendelkeznek legalább kétéves bankszakmai tapasztalattal, azoknak a modul opcionális, azonban a tananyag a vizsgakövetelmény része. - Banki IT architektúrák és IT biztonság
Áttekintésre kerülnek a jellemző banki IT architektúrák, az IT architektúra szerepe az IT stratégiában, kapcsolódása az üzleti célokhoz és a tervezés alapelvei. Továbbá az előadók példákon keresztül bemutatják a tipikus banki IT architektúrák felépítését. Részletes betekintést nyújtanak az IT biztonság témakörébe: tisztázzák a definíciókat és az összefüggéseket (pl. IT biztonság vs. információbiztonság, fenyegetés, sérülékenység, biztonsági rés, biztonsági incidens, kockázat, kontroll, maradványkockázat, stb.), a kockázatelemzés alapjait és a biztonságtervezési alapelveket. Bemutatják az üzletfolytonosság és katasztrófa utáni helyreállítás eszközeit (BCP/DRP)
MÁSODIK NAP (2021. október 13.)
- A projektmenedzsment alapjai
A nap során a banki IT projektek szervezéséhez és lebonyolításához szükséges általános ismeretek kerülnek sorra. A hallgatók megismerkedhetnek a projekt definíciójával, az IT projektek sajátosságaival, a projekt menedzsment módszerekkel, a software fejlesztések sajátosságaival a banki környezetben, az IT projektek életciklusával, a minőségi követelményekkel. A modul áttekinti a tesztelések szerepét, a projektek minőségbiztosítását, a szállítók kezelését, a projekt szereplőinek meghatározását, hatáskörüket, főbb feladataikat (projektszponzor, projektmenedzser, projektkoordinátor, tesztkoordinátor
HARMADIK NAP (2021. október 20.)
- A Microsoft Projekt-tervező szoftver használata
gyakorlatban ismerik meg a hallgatók, hogy mire és milyen módon használható az MS Project szoftver, megismerik a projekt- és feladattervezés lépéseit, a tervezés szükséges mélységét, a feladatok közötti és projekten kívüli függőségek kezelését, a mérföldkövek használatát, a Gantt chart beállításokat. Betekintést nyernek az erőforrás- és költségtervezésbe, megtanulják a projektnaptár beállítását, a projektsablonok alkalmazását, a riportkészítési, nyomtatási funkciók használatát. - A projekt sikeréhez szükséges kulcsfunkciók és képességek
A projekt sikeréhez szükséges kulcsfunkciók feladatainak áttekintése (különösen a projektszponzorok, business analyst, tesztmenedzser szerepe), és a banki IT projektek vezetéséhez szükséges képességek, készségek és technikák megismerése. A hallgatók betekintést nyernek a támogató projektkörnyezet kialakításának módszereibe és esettanulmányokon, helyzetgyakorlatokon keresztül ismerhetik meg a jellemző sikerkritériumokat, buktatókat, csapdahelyzeteket.
NEGYEDIK NAP (2021. november 03.)
- Banki esettanulmányok, gyakorlati feladatok – banki környezetben
Az eddig tanult projektmenedzsment módszereket banki esettanulmányokon keresztül, gyakorlati feladatok segítségével dolgozzák fel a hallgatók (pl. banki érdekelt felek azonosítása, PAD készítése, projektterv készítése, kockázatértékelés és kockázatkezelési stratégia kialakítása, kommunikációs terv készítése, státusz riport készítése). - Projekt portfolió menedzsment
Az intézményben futó különböző projektek összehangolására, priorizálására, erőforrás tervezésére, rendszeres visszamérésére, riportálására készíti fel a hallgatókat.
Kapcsolat
- Témavezető: Berendi Judit
- Ügyfélkapcsolati menedzser: Regős Teréz
- Információs vonal: 06-1/224-0714
Oktatók
Biró Gabriella
Programtervező matematikusként végzett 2004-ben az Eötvös Loránd Tudmányegyetem Informatikai Karán. Informatikai biztonsági felelősként dolgozott a Tata Consultancy Services budapesti fejlesztőközpontjában, informatikai biztonsági tanácsadóként pedig a KPMG és a PwC színeiben szerzett tapasztalatot, majd a Banco Popolare Hungary informatikai biztonsági vezetője, később az UniCredit Bank Hungary IT biztonsági és bankbiztonsági vezetője volt. 2018 januárjától a Magyar Nemzeti Bank Informatikai Felügyeleti Főosztályát vezeti. CFE, CISA, CISSP és CEH minősítésekkel rendelkezik, az (ISC)2 Hungary Chapter elnökségi tagja és a WITSEC (Women in IT Security) alapító elnökségi tagja.
Cserna József
A Magyar Projektmenedzsment Szövetség elnöke. 1985-ben az ELTE programtervező matematikus szakán végzett. Az azóta eltelt időben több hazai és külföldi cégnél töltött be vezető pozíciót. (Paksi Atomerőmű, Bechtel, Budapesti Értéktőzsde, Synergon, Eurobroadband, Expertive) Több, mint 25 éve foglalkozik projektmenedzsmenttel. Sok éven keresztül vezetett hazai és nemzetközi csapatokat, szervezeteket, amelyek projektorientált működést valósítottak meg. Több évet töltött az USA-ban és dolgozott több nyugat-európai országban komplex nagy beruházási és IT projekteken.
Kálmán István
Mérnök-közgazdász, az Expertive Kft. vezető tanácsadója, okleveles szenior projektmenedzser (IPMA B). Korábban évekig egy rendszerintegrátor társaság komplex IT projektjeit vezette. Több, mint tíz éve az operatív projektvezetésen felül a vállalati projektmenedzsment kultúrafejlesztés minden területén végzett tanácsadói feladatokat: közepes és nagyvállalati környezetben, a telco szektortól a közigazgatáson és a pénzügyi szektoron keresztül az energetikáig, az IT támogató eszközök bevezetési projektjeinek trénere.
Marsi Erika
2007 óta a Bankárképző alelnöke, elsősorban a CRD-vel és a hazai banki szabályozással kapcsolatos feladatok tartoznak hozzá. Irányítja a Bankárképző átvilágítási és jogszabály megfeleléssel kapcsolatos témakörű projektjeit. A bankrendszeri elemzések szakmai irányítója és a Bankszámla-index kidolgozója. A Bankárképző BADI programjának és bankszakmai képzéseinek oktatója.
Török Péter
Mérnök informatikus MSc, MBA, IPMA-B. 2012-ben végezte el a Bankdiploma programot. Több mint húsz éve dolgozik informatikai és menedzsment tanácsadóként, ebből tíz évet komplex informatikai projektek tervezésével és végrehajtásával volt megbízva. Jelentős tapasztalatokat szerzett az üzleti igény portfolió-, IT projekt portfolió menedzsment, valamint az IT irányítás terén. 2010 óta - tanácsadói csapatával - a legjelentősebb magyar telco, ICT vállalatok, bankok és biztosítók informatikai stratégiáját dolgozta ki és működik együtt ezeknek a terveknek a sikeres végrehajtásában. 2020-tól BI konzulens csapatával az üzleti intelligencia és mesterséges intelligencia megoldások megvalósítási projektjeiért felel. Jelentős időt és energiát szentel a tanulásnak és a tanításnak. Vendég előadó több egyetemen különböző menedzsment témákban.
Tomkó Emőke Lívia
Közgazdász, 10 éves tapasztalattal rendelkezik informatikai projektek üzleti elemzői feladatainak elvégzésében, illetve projektek vezetésében. Közreműködött államigazgatási szervezetek és pénzügyi szolgáltatók által kivitelezett átfogó, alaptevékenységeket támogató fejlesztések koncepciójának kidolgozásában, megvalósításában, bevezetésében; egyéb, támogató folyamatokat kiszolgáló rendszerek (pl. adatszolgáltatás) továbbfejlesztésében. Az informatikai projektek bevezetési szakaszában aktívan részt vállalt a szervezeti és folyamatszabályozási változások menedzselésében.
Programinformáció
Tanfolyam dátuma | 2021. október 6. 9:00 |
Program vége | 2021. november 3. 16:15 |
Jelentkezési határidő | 2021. október 1. 23:55 |
Ár | 330 000 Ft + Áfa |
Helyszín | Nemzetközi Bankárképző Központ Zrt. - 1011 Budapest, Szalag u. 19. |