A bankolás minden eddiginél újabb dimenziói

Leáldozóban a hagyományos bankolás? Az online és mobilbank funkciók fejlesztései is lassan elavulttá válnak és egyre inkább a pénzügyi szektort felforgató fintech forradalom megoldásai veszik át az irányítást.

A Facebook 2016 áprilisában jelentette be, hogy megnyitja a Messenger platformot az úgynevezett chatbotok előtt, amik elvezethetnek minket a bankolás új dimenziójához. Rájöttek ugyanis arra, hogy egyre kevesebb az időnk, és egyre kevésbé szeretnénk ennyit foglalkozni pénzügyeinkkel. Olyan eszközt fejlesztettek ki, amely megkeresi a választ a kérdésünkre, értesítenek az újdonságokról, tájékoztatnak számlaegyenlegünkről vagy a kívánt tranzakció részleteiről, befektetési tanácsot ad, vagy kérésünkre át is utalja a megjelölt pénzösszeget. Nem kell semmibe beletanulnunk, csak chatelünk mintha csak ismerősünkkel beszélnénk, a chatbotok pedig lefordítják az ügyfél üzenetét egy konkrét logikai akciósorra a háttérben.

Az indiai DBS Bank ügyfeleinek már napi rutinnak számít a chat banking, amely 2016-ban elnyerte az Euromoney “World’s Best Digital Bank”címét. A mesterséges intelligenciával felszerelt KAI chatbot a DBS tapasztalatai alapján az ügyfél interakciók 95-96%-ában helytáll mindenféle emberi beavatkozás nélkül.

A Bank Of America 2016 őszén jelentette be a „voice banking” platformot, az Ericát, akivel már nemcsak szöveges üzenetet váltások során kommunikálhatunk, hanem egyszerűen beszélgetni is tudunk.

Amelyik bank nem akar lemaradni, annak érdemes szétnézni a FinTechek között és közösen keresni a választ olyan, jelenleg még nyitott kérdésekre, mint az ügyfél azonosítás vagy az elütések kezelése, amelyek jelenleg még az útjában állnak a teljeskörű bankolási élménynek a megannyi új csatornán.

Forrás: FINTECHZONE